TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 19.07.2024 Kategoria: Oprogramowanie
Zespół Bezpieczeństwa Informacji WCSS informuje, że z obecnie opublikowanych danych wynika, że problem rozpoczął się po wprowadzeniu "zmiany konfiguracji" w części zaplecza ("backend") chmury Azure o godzinie 00:0019.07.2024. Spowodowało to przerwanie połączenia między zasobami obliczeniowymi i pamięcią masową, które w efekcie wpłynęły na usługi Microsoft 365. Nie potwierdzoną jeszcze oficjalnie możliwą przyczyną awarii była aktualizacja rozwiązania CrowdStrike. Możliwe usługi, które mogą niepoprawnie działać w naszej infrastrukturze w związku z awarią to:
Microsoft Teams: Użytkownicy mogą nie być w stanie korzystać z funkcji Microsoft Teams, w tym statusów, czatów grupowych i rejestracji użytkowników.
Centrum administracyjne Microsoft 365: Administratorzy mogą mieć przerywany dostęp do centrum administracyjnego Microsoft 365, a każda podjęta akcja może być opóźniona, jeśli będzie dostępna.
Microsoft Defender: Użytkownicy mogą mieć przerywany dostęp do portalu Microsoft Defender. Dodatkowo, użytkownicy mogą zauważyć opóźnienia do dwóch godzin w przypadku wykrycia nowych zagrożeń.
Microsoft Defender for Endpoint: Administratorzy i użytkownicy mogą zauważyć błędy w zapytaniach API i błędy podczas otwierania alertów na stronie alertów.
OneDrive for Business: Użytkownicy mogą nie mieć dostępu do treści OneDrive for Business.
Windows 365: Administratorzy mogą nie być w stanie zarządzać istniejącymi Cloud PC ani tworzyć nowych Cloud PC. Użytkownicy końcowi w dotkniętym regionie mogą nie być w stanie uzyskać dostępu do swoich Cloud PC.
Microsoft pracuje nad przywróceniem pełnej funkcjonalności usług znajdujących się w ich chmurowym rozwiązaniu. W związku z tym informujemy, że mogą zaistnieć przejściowe utrudnienia w korzystaniu z powyższych usług. Monitorujemy także czy usługi działają poprawnie.
Rekomendujemy również użytkownikom usługi Windows Defender o możliwości zainstalowania dodatkowo dostępnego na PWr rozwiązania antywirusowego Eset.