TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Informacja o oprogramowaniu antywirusowym w Politechnice Wrocławskiej
W ramach podpisanej umowy pracownicy Politechniki Wrocławskiej mogą używać oprogramowania firmy ESET do ochrony stacji roboczych, serwerów plików oraz urządzeń mobilnych.
Jest to pakiet ochronny dla systemów MS Windows, Linux, MacOS i Android zabezpieczający przed wszelkimi znanymi zagrożeniami. Pakiet obejmuje:
Funkcje (Windows/macOS):
Funkcje (Android):
Poniżej znajdują się prekonfigurowane wersje instalacyjne najpopularniejszych produktów przeznaczone do instalacji na komputerach Politechniki Wrocławskiej.
Oprogramowanie to jest przeznaczone WYŁĄCZNIE dla pracowników Politechniki Wrocławskiej. Jego udostępnianie osobom trzecim jest zabronione.
Linki do plików
ESET Endpoint Security (pl_PL) v12.0.2045.0 [64-bit polska]
ESET Endpoint Security (en_US) v12.0.2045.0 [64-bit angielska]
ESET Endpoint Antivirus (pl_PL) v12.0.2045.0 [64-bit polska]
ESET Endpoint Antivirus (en_US) v12.0.2045.0 [64-bit angielska]
ESET Server Security for MS Windows Server (pl_PL) v11.1.12009.0 [64-bit polska]
ESET Server Security for MS Windows Server (en_US) v11.1.12009.0 [64-bit angielska]
Aby uzyskać instalatory ESET Endpoint Security lub ESET Endpoint Antivirus w wersji 32-bitowej, należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+antywirus@pwr.edu.pl.
Aby uzyskać instalatory ESET Server Security for Microsoft Windows Server w wersji 10.0, 9.0, 8.0 lub 7.0., należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+antywirus@pwr.edu.pl.
Aby uzyskać instalator ESET Endpoint Security na urządzenie mobilne (Android, iOS/iPadOS), należy wysłać zgłoszenie na adres pomoc+antywirus@pwr.edu.pl. Zgłoszenie powinno zawierać nazwę urządzenia, numer inwentarzowy urządzenia oraz adres e-mail z domeny pwr.edu.pl, jeśli zgłoszenie wysyłane jest z innego adresu.
Więcej informacji znajduje się na stronie: https://pomoc.pwr.edu.pl/support/antywirus
Podczas instalacji oprogramowania, większość opcji instalacji jest prekonfigurowana i nie wymaga zmiany. W gestii użytkownika pozostaje zapoznanie się z warunkami licencji oraz następujące elementy konfiguracji:
Oprogramowanie do prawidłowego działania wymaga dostępu do serwera epa.pwr.edu.pl na portach 443 oraz 3128.
Serwer administracyjny odpowiedzialny jest za zarządzanie posiadaną przez Politechnikę Wrocławską licencją na oprogramowanie antywirusowe.
Dodatkowo pozwala on na:
Instalator zawiera trzy komponenty:
W czasie instalacji, i na krótko po niej, mogą pojawić się komunikaty o braku aktualizacji, o braku zapory systemowej oraz o konieczności aktywacji produktu. Można je zignorować, o ile nie będą wyświetlały się po około 15 minutach od instalacji.
Problemy związane z funkcjonowaniem oprogramowania antywirusowego na komputerach Administracji Centralnej należy zgłaszać do Zespołu Obsługi Sprzętu Komputerowego i Urządzeń Multimedialnych Administracji Centralnej; w przypadku wydziałów – analogicznej jednostce w ramach wydziału.
Aktualizacja
Wersje instalacyjne produktów (instalator, paczka) dostarczone do opiekunów poszczególnych jednostek PWr zostały wstępnie skonfigurowane do aktualizacji tylko i wyłącznie z określonymi serwerami aktualizacyjnymi, które dostępne są z określonych podsieci IP (które zostały przekazane do Działu Informatyzacji Uczelni).
Aktualizacja wewnątrz sieci PWR-NET
Aktualizacja programu i baz antywirusowych możliwa jest z zakresu adresów IP będących w użytkowaniu jednostek PWr bez żadnych dodatkowych czynności.
Aktualizacja spoza sieci PWR-NET
Do aktualizacji oprogramowania antywirusowego będąc poza siecią PWR-NET należy skorzystać z usługi PWR-VPN
Data ostatniej modyfikacji: 17.02.2025