TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Dział Informatyzacji

Portal Rejestracji Usług Sieciowych PRUS

UWAGA:
Obowiązuje nowy adres e-mail - prus@pwr.edu.pl, z którego wysyłane będą powiadomienia dotyczące zgłoszeń w PRUS. Jest to również nowy, dedykowany adres kontaktowy.

Portal Rejestracji Usług Sieciowych PRUS

Dział Informatyzacji świadczy system do rejestracji usług i zasobów sieciowych dla pracowników Politechniki Wrocławskiej dostępny na stronie https://prus.pwr.edu.pl. Aby skorzystać z portalu należy zapoznać się z poniższą instrukcją.

Rejestracja zgłoszeń jest dostępna dla uprawnionych przez Dział Informatyzacji użytkowników. Aby uzyskać dostęp do portalu, prosimy o kierowanie zapytań na adres mailowy prus@pwr.edu.pl.


W chwili obecnej na Portalu Rejestracji Usług Sieciowych PRUS można zarejestrować:

  • Publiczny adres IP,
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla studentów,
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla osób na umowie B2B/UCP,
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla emerytowanych pracowników,
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla serwisów zewnętrznych.

logo.png


Wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem Portal Rejestracji Usług Sieciowych PRUS prosimy kierować na adres prus@pwr.edu.pl.

Instrukcja obsługi Portalu Rejestracji Usług Sieciowych PRUS:

Portal Rejestracji Usług Sieciowych PRUS

Dostęp do portalu https://prus.pwr.edu.pl jest możliwy za pomocą poświadczeń z Active Directory (przykładowy login: jankow0000).W przypadku pierwszego logowania do portalu, należy wysłać e-mail na adres prus@pwr.edu.pl z prośbą o nadanie uprawnień do konta w PRUS.

logowanie-prus.png

Widok panelu głownego:

W panelu “Informacje” widocznym po zalogowaniu dostępne są dane użytkownika. Z prawej strony, widzimy przyciski do edycji profilu, zmiany hasła (konta Active Directory), wydruku przypisanych zasobów oraz przesłania e-mailem listy przypisanych zasobów.

panel-glowny.png

Zmiana języka:

Portal Rejestracji Usług Sieciowych jest dostępny zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej. W celu zmiany języka strony oraz treści powiadomień pocztowych należy wejść w zakładkę “Edytuj Swój Profil” i wybrać domyślny język. Następnie zapisać zmiany.

jezyk.png


Rejestracja nowej usługi:

Po prawej stronie u góry ekranu widoczny jest przycisk “Utwórz nowe”, po kliknięciu zostajemy przeniesieni do formularza zgłoszeniowego. Podstawowy widok formularza prezentuje się następująco:

nowy-zasob.png

UWAGA: Jeśli przycisk wyświetla stronę błędu - dostępne konto nie ma przypisanych uprawnień do rejestracji. Prosimy o wysłanie zgłoszenia z prośbą o uprawnienia na e-mail prus@pwr.edu.pl.

W zależności od wyboru “Typu zasobu” dostępne będą dodatkowe pola do wypełnienia zgodnie z podpowiedziami znajdującymi się pod polami formularza. PRUS w chwili obecnej pozwala na rejestrację takich usług jak:

  • Publiczny adres IP,

ip1.png

UWAGA: W pozycji dodania adresacji IP, za pomocą znaku ";" można dopisać kolejny adres. 

  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla studentów,
    vpn1.png
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla osób na umowie B2B/UCP,

b2b.jpg

  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla emerytowanych pracowników,

    emerytowani.jpg
  • Trasy na potrzeby usługi VPN dla serwisów zewnętrznych.

zewn.jpg


Wyświetlanie zgłoszonych usług:

W panelu “Wszystkie zasoby”, dostępny jest archiwalny wgląd do zgłoszonych, ale nie zaakceptowanych przez Administratorów Portalu zasobów. W tym miejscu użytkownik widzi, o jakie usługi już wnioskował.

Wdrażanie zgłoszonego zasobu może zająć do 3-7 dni roboczych. W momencie zaakceptowania i wdrożenia usługi przez Administratora, nadal będzie ona wyświetlana w oknie wszystkie zasoby jako pozycja archiwalna, natomiast pojawi się ona również w widoku “Aktywne zasoby”.

wszystkie-zasoby.png

Zaakceptowanie usługi przez użytkownika:

W momencie zaakceptowania przez Administratora usługi, użytkownik otrzymuje wiadomość na skrzynkę mailową do konta przypisanego do Active Directory (imie.naziwsko@pwr.edu.pl).

Aby wyrazić zgodę na przypisanie nowego zasobu do konta w Portalu Rejestracji Usług Sieciowych, należy przejść do widoku “Zaakceptuj zasoby” dostępnym w rozwijanym menu w prawym górnym rogu, klikając w żółty baner informacyjny lub bezpośrednio przejść przez link dostępny w treści wiadomości mailowej.

zaakceptuj-zasoby.png

Wyświetlanie wszystkich zasobów:

W oknie portalu “Aktywne zasoby” pojawią się usługi zaakceptowane i wdrożone przez Administratora. Aktywne zasoby mają przypisany status “Zgłoszone”.

Domyślnie każda usługa jest aktywna na rok. Po upłynięciu tego czasu, usługa ulegnie przedawnieniu i trafi do zasobów zarchiwizowanych.

aktywne-zasoby.png

Edycja aktywnych usług:

Panel edycji dotyczy wyłącznie aktywnych zasobów. Aby dokonać edycji, należy przejść do zakładki “Aktywne zasoby”, wybrać usługę oraz nacisnąć przycisk “Edytuj zasób”, dostępny z lewej strony tabeli w kolumnie "Akcje".

W widoku aktualizacji należy wprowadzić zmiany i nacisnąć przycisk “Zapisz”. Po edycji zasób zmieni swój status na “Edytowane”.

Wdrażanie edycji zasobu może zająć do 3-7 dni roboczych. W momencie zaakceptowania i wdrożenia zmian przez Administratora status zasobu zmieni się z powrotem na “Zgłoszone”.

UWAGA: Jeśli przycisk do edycji nie jest dostępny - konto nie ma przypisanych uprawnień do edycji. Prosimy o wysłanie zgłoszenia z prośbą o uprawnienia na  adres e-mail: prus@pwr.edu.pl.

Usunięcie aktywnych usług:

W celu usunięcia usług należy skontaktować się z Administratorem na adres mailowy prus@pwr.edu.pl.

W momencie usunięcia usługa wygaśnie i nie będzie dostępna w widoku “Aktywne Zasoby”. Jednak w zakładce “Wszystkie zasoby” będzie dostępna ze statusem oznaczonym jako “Zarchiwizowane”.

Przedłużanie usług:

W celu przedłużenia usługi, której zbliża się termin wygaśnięcia, należy w swojej zakładce "Aktywne zasoby" użyć przycisku "Przedłuż zasób", widocznego po lewej stronie, w kolumnie "Akcje". Po skorzystaniu z tej opcji, status danego zasobu zmieni się na "Do przedłużenia". 

Przedłużone przez użytkowników usługi zostaną zweryfikowane przez Administratora. Po weryfikacji usługa zostanie przedłużona o rok od pierwszego dnia następnego miesiąca, w którym została zgłoszona prośba o przedłużenie. Wdrożenie przedłużenia zasobu może zająć od 3-7 dni roboczych. W momencie zaakceptowania status zasobu zmieni się z powrotem na “Zgłoszone”.

W przypadku nie przedłużenia usług przez użytkownika, ulegną one przedawnieniu.  

Wznowienie przedawnionych usług:

W celu wznowienia przedawnionych usług należy skontaktować się z Administratorem na adres mailowy prus@pwr.edu.pl.

W momencie przedawnienia usługa wygaśnie i nie będzie dostępna w widoku “Aktywne Zasoby”. Będzie natomiast dostępna osobie, która pierwotnie utworzyła dane zgłoszenie, w zakładce “Wszystkie zasoby”, ze statusem oznaczonym jako “Zarchiwizowane”.

Inwentaryzacja zasobów użytkownika:

W menu “Informacje” możemy skorzystać z przycisków “Drukuj wszystkie przypisane zasoby”, aby wygenerować listę lub “Wyślij mailem wszystkie przypisane zasoby”, aby otrzymać listę naszych zasobów na pocztę e-mail.

Lista  zaakceptowanych zasobów będzie zawierała wyłącznie usługi zatwierdzone przez Administratora.

Informacje oraz powiadomienia na pocztę elektroniczną:

Portal Rejestracji Usług Sieciowych korzysta z adresu mailowego powiązanego z kontem Active Directory (imię.nazwisko@pwr.edu.pl). System wysyła powiadomienia o wdrożeniu usługi oraz zbliżającym się terminie wygaśnięcia usługi.

​​

​​

Politechnika Wrocławska © 2024